Blog
Ateitis keliuose be kamsčių, avarijų ir vairuotojų?
Įsivaizduokite pasaulį, kuriame automobilių kaimenės link kelionės tikslo lėktų šiems laikams tiesiog neįsivaizduojamais greičiais, pasaulį, kuriame jų judėjimo nevaržytų šviesoforai ir kelio ženklai. Maža to, tik keli vairuotojai turėtų vairuotojo teises.
Galbūt visa tai skamba panašiai į chaosą, kuriame avarijos yra neišvengiamos, tačiau kartu tai – pagrindiniai autonomiškų automobilių eros ženklai.
Pasak JAV įsikūrusio Elektros ir Elektronikos instituto (IEEE), jau 2040-iais net 75% visų keliais riedančių transporto priemonėms nebus būtinas vairuotojas. Kaip pavyzdį jie baksnoja į sėkmingai testuotą kompanijos Google tokio pobūdžio automobilį. Maža to, Jungtinėse Valstijose jau yra miestų, kuriuose nutiesti autonomiškiems automobiliams pritaikyti keliai.
Taigi specialiu kelių tinklu riedančios „mąstančios“ mašinos turi potencialo suderinti automobilių srautus ir visiems laikams pašalinti kamščių ir nelaimingų įvykių keliuose grėsmes.
Šiame pasaulyje judėjimą keliuose srautus valdys nenutrūkstamas informacijos srautas. Transporto priemonės gebės įvertinti savo ir kitų eismo dalyvių pozicijas. Jos pačios, be jokių šviesoforų pagalbos, žinos, kada reikėtų sustoti.
„Ateityje automobilių srautui suvaldyti nereikės jokių šviesų“,- teigia IEEE institute veikiančio Išmaniųjų sistemų tyrimo centro direktorius Azim Eskandarian.
Taip vadinama automobilių ir infrastruktūros komunikacijų sistema (V2I) leis transporto priemonėmis dalintis maršrutais, kelionės tikslu ir esama pozicija su valdymo centru.
Pagrindą visam tam padėjo Amerikos Automobilių infrastruktūros integracijos konsorciumas, kurį sudaro sudaro grupė transporto priemonių gamintojų. Netoli Detroito esančiame An Arboro mieste vyksta bandomasis projektas, skirtas supaprastinti transporto judėjimą.
Pasak tyrėjų, ateityje bus galima apdoroti visą konkrečiame metropolyje vykstantį automobilių judėjimą, planuoti transporto spūstis ir taip optimizuoti eismą. Valdymo centras informuos transporto priemones apie saugų greitį ir kelio tinkamumą.
Maža to, transporto priemonės taip pat komunikuos tarpusavyje, nuolatos tikrins jų tarpusavio padėtį ir aplinką.
An Arbore vykstantys bandymai taip pat žada nustatyti tam tikrus automobilių tarpusavio bendravimo standartus. Pavyzdžiui, apie priekyje stabdantį automobilį įspėjantys garsiniai signalai.
Pasak profesoriaus A. Eskandarian, šie sprendimai užkirs kelią rimtoms eismo nelaimėms.
Dėl netikėto stabdymo galimybės likvidavimo tarpusavyje „bendraujančios“ transporto priemonės gali susiderinti greičius ir važiuoti arčiau viena kitos. Vienas iš tokių pavyzdžių – Europos sąjungos konsorciumo „Sartre“ projektas, pademonstravęs, kad transporto priemonės gali keliauti iki 90 km per valandą greičiu ir vos 4 metrų atstumu viena nuo kitos. Dėka šios technologijos labai greit bus galima keliauti greičiau ir saugiau.
Komentarai (0)