Robotų kūrimo ir programavimo knyga The LEGO MINDSTORMS EV3 Discovery Book
Laurens Valk parašė knygą „The LEGO MINDSTORMS EV3 Discovery Book: A Beginner’s Guide to Building and Programming Robots“, kurios tikslas supažindinti skaitytoją su robotų technikos pasauliu. Knyga yra pradedančiųjų vadovas, skirtas išmokti tinkamai kurti bei programuoti robotikos pasaulio kūrinius.
Kodėl verta rinktis šią knygą?
The LEGO MINDSTORMS EV3 robotų instrukcijos neretai būna painios ir sudėtingos, tačiau The LEGO MINDSTORMS EV3 atradimų knyga pateikia išsamią informaciją kaip lengvai ir sumaniai projektuoti bei programuoti šiuos robotus, neslopinant kūrybiškumo bei saviraiškos. Šioje knygoje nurodyta informacija kiekvienam robotų technikos šalininkui – vaikui ar suaugusiajam – suteikia galimybę tapti išradėju, kuriančiu unikalius robotus.
Knyga skirta pradedantiesiems
Robotų konstravimo aspektus tirianti knyga yra sukurta tiksline skaitytojų grupe pasirinkus asmenis, neturinčius patirties robotų technikos srityje. Kitaip tariant, knyga tiks tiems, kurie niekada nėra bandę sumontuoti ar programuoti LEGO MINDSTORMS robotų. O tiems, kurie turi minimalią patirtį, ši knyga taps puikiu gilesnių žinių šaltiniu.
Knyga padės įvaldyti robotų projektavimo paslaptis, išmokyti robotus įvairių mechaninių funkcijų, tokių kaip judėjimas ir pan., taip pat knygoje nurodomi esminiai programavimo pagrindai leis kurti net tik primityvius „mechanizmus“, bet ir sudėtingesnius – dinamiškumo bei funkcionalumo savybėmis pasižyminčius – robotus.
Sumanus informacijos pateikimas
Siekiant, jog skaitytojui būtų lengviau „The LEGO MINDSTORMS EV3 Discovery Book“ kūrinys yra suskirstytas į šešias dalis.
Pirmoji knygos dalis (Part I: Getting Started) pateikia esminę EV3 robotų informaciją ir nurodo kaip suformuoti pirmą robotą. Taip pat pateikiami programavimo duomenys, pagrindinės programavimo sistemų teorijos, esminės technikos ir t.t.
Antroje dalyje (Part II: Programming Robots with Sensors) skaitytojas mokomas suprasti jutiklius, kurie yra vienas svarbiausių MINDSTORMS robotų elementų. Iš pradžių analizuojamas lytėjimo sensorius, vėliau skaitytojas supažindinamas su spalvos jutikliu, infraraudonųjų spindulių jutikliu ir t.t.
Du skyrius pristatančioje trečioje knygos dalyje (Part III: Robot-Building Techniques) yra pateikiama informacija kaip dirbti su EV3 elementais. Pradedantieji kūrėjai robotų montavime mokomi panaudoti sijas, ašis, jungčių blokus, pavaras ir t.t.
Jei skaitytojas pasiekia ketvirtą knygos „lygį“ (Part IV: Vehicle and Animal Robots), jis įgytas žinias turi panaudoti praktikoje ir suformuoti du unikalius robotus, vienas jų – lenktyninė mašina.
Penktoje knygos dalyje (Part V: Creating Advanced Programs) pateikiama pažangaus programavimo informacija. Skaitant penktą skyrių išaiškės įvairūs robotų programavimo aspektai, pavyzdžiui, kaip išmokyti robotą kaupti informaciją, t.y. prisiminti. Žinias teks panaudoti praktiniu būdu kuriant modernų robotą.
Paskutinėje dalyje (Part VI: Machine and Humanoid Robots) pateikiama informacija kaip „sujungti“ visas įgytas žinias. Šio skyriaus pabaigoje reikės suformuoti du robotus, vienas jų – autonominis mechanizmas, su integruota SNATCH3R sistema.
Išsami, tačiau lengvai skaitoma informacija, autoriaus sumaniai išskirstyta šešiuose skyriuose, bus lengvai suvokiama net ir nieko apie robotų techniką ar LEGO MINDSTORMS robotus nenusimanantiems asmenims. Knygą taip pat pritaikyta jauno amžiaus vaikams.
Knygą parašė talentingas robotų inžinierius iš Nyderlandų Laurens Valk.